A legtöbb esküvőn az apró részletek összehangolásán múlik, hogy zökkenőmentes és hangulatos legyen a szertartás.

Részletezhetném számtalan történettel, hogy milyen bakik történtek az esküvői szertartások során, de inkább összefoglaltam, hogy mi az a 15 dolog, amire érdemes odafigyelni kültéri vagy beltéri esküvőn egyaránt.

Balaton_kulteri polgari szertartas_szertartasvezeto_BrillEskuvo-crop

  1. KIVÁLÓ SZERTARTÁSVEZETŐ KIVÁLASZTÁSA

Válasszatok olyan szertartásvezetőt, aki

  • szépen beszél
  • szimpatikus számotokra
  • tapasztalt
  • egyedi szertartást biztosít.
  1. HANGOSÍTÁS
  • ki fogja biztosítani a hangosítást és milyen felszerelése van
  • állványos mikrofont, vagy mikroportot feltétlenül biztosítson
  • a mikrofon állványtartója stabil legyen
  • legyen védő anyag „szoknya” a szél esetén, hogy ne recsegjen a mikrofon
  • a hangtechnika időben történő beállítása
  • a szertartás alatt, míg a szertartásvezető beszél, a hangot érdemes lejjebb venni, amikor különböző események történnek, a zenét felhangosítani.
  1. ZENEVÁLASZTÁS

Érdemes az alábbi részekhez külön zenéket választani. Általában a szertartás 15-20 percig tart:

  • bevonulás: 1 zeneszám
  • szertartás: 3-4 zeneszám
  • szülőköszöntő: 1 zeneszám
  • záró rész és gratuláció fogadás (nyilván a vendégek létszámához igazítva): 3-4 zeneszám.

A legszebb esküvői zenék a polgári szertartáshoz

  1. MEGFELELŐ SZERTARTÁSELEM

Válasszatok olyan szertartáselemet, mely kivitelezhető a helyszínen. Például szabadtéri esküvői szertartáson sokszor a gyertyagyújtás gondot jelent a szél miatt, így azt nem javaslom számotokra.

  1. ELHELYEZKEDÉS
  • A házassági dokumentum kivonatának aláírásához, üljetek le, hogy a megörökített fényképeken, ne csak a fejetek búbja látszódjon, hanem az arcotok, tekintetetek is.
  • Érdemes nem teljesen háttal ülni a házasulandó párnak, hanem egy kicsit oldalt elhelyezkedni, hogy a vendégeitek titeket is lássanak a szertartás alatt.
  1. A MEGÖRÖKÍTÉS PILLANATAI

A házassági kivonat aláírást követően 2-3 másodpercre nézzetek fel a fotósra és a vendégeitekre.

  1. PEZSGŐZÉS

A pezsgőzést pontosítsátok le a helyszínnel, hogy hogyan szeretnétek és konkrétan mikor:

  • házaspár-szertartásvezető
  • házaspár-tanúk-szertartásvezető
  • házaspár-tanúk-szülők-szertartásvezető
  1. GRATULÁCIÓ FOGADÁS

A násznép az esküvői szertartást követően rögtön oda megy gratulálni, ahol álltok, ezért ha fontos számotokra, hogy hol és miként fogadjátok a gratulációt, akkor a szertartást követően álljatok a választott helyszínre, melyet a fotósotokkal előre leegyeztettetek.

  1. EGYEZTETÉS, PONTOSÍTÁS

Szertartásvezetővel, helyszínel, hangosítás biztosítójával, esküvő szereplőivel mindent részletesen beszéljetek át.

  1. FŐPRÓBA

Tartsatok helyszíni főpróbát a szertartás szereplőivel, ezáltal ti is, és ők is pontosan tudni fogják, hogy hol helyezkednek majd el, és mikor mi lesz a feladatuk. Másrészt egy-két dologra a főpróba alatt derül fény, így időben tudtok a helyes megoldásról egyeztetni.

  1. RÖVID MENETREND, DISZPÓ

A szertartás ütemtervét, azaz diszpóját, amit a szertartásvezető összeállít, küldjétek el a hangosítást biztosító személynek és a helyszínnek.

  1. MINDEN KELLÉKET VIGYETEK MAGATOKKAL

Ne felejtsétek otthon a gyűrűket, a választott szertartáselem kellékeit, a szülőköszöntő ajándékait.

  1. INFORMÁCIÓ ÁTADÁS

Fontos, hogy minden szereplő tudja a feladatát és kellő képen informáljátok róla, hogy miben számítotok rá.

  1. B TERV

Az időjárás kiszámíthatatlan, ezért fontos B tervről gondoskodni, ahol az esküvői szertartást meg tudjátok tartani.

  1. ELLENŐRZÉS

Amennyiben nincs esküvőszervezőtök, ceremóniamesteretek, abban az esetben a helyszínen ellenőrizzetek le és próbáljatok ki mindent az esküvői szertartásotokhoz.

  • hangosítás
  • helyszín által vállalt kötelezettségek
  • általatok biztosított eszközök, kellékek.

Minden esküvői szertartás más és más, hiszen különböző emberek vagyunk. Sokan nem mernek eltérni a már bevált tradicionális esküvői szertartástól. Több éves szertartásvezetői tapasztalatom alapján csak biztatni tudok mindenkit, hogy olyan esküvői szertartást válasszon, melyet mindig is szeretett volna. Kalandra fel, és merjétek elképzeléseiteket megvalósítani!