A legtöbb esküvőn az apró részletek összehangolásán múlik, hogy zökkenőmentes és hangulatos legyen a szertartás.
Részletezhetném számtalan történettel, hogy milyen bakik történtek az esküvői szertartások során, de inkább összefoglaltam, hogy mi az a 15 dolog, amire érdemes odafigyelni kültéri vagy beltéri esküvőn egyaránt.
- KIVÁLÓ SZERTARTÁSVEZETŐ KIVÁLASZTÁSA
Válasszatok olyan szertartásvezetőt, aki
- szépen beszél
- szimpatikus számotokra
- tapasztalt
- egyedi szertartást biztosít.
- HANGOSÍTÁS
- ki fogja biztosítani a hangosítást és milyen felszerelése van
- állványos mikrofont, vagy mikroportot feltétlenül biztosítson
- a mikrofon állványtartója stabil legyen
- legyen védő anyag „szoknya” a szél esetén, hogy ne recsegjen a mikrofon
- a hangtechnika időben történő beállítása
- a szertartás alatt, míg a szertartásvezető beszél, a hangot érdemes lejjebb venni, amikor különböző események történnek, a zenét felhangosítani.
- ZENEVÁLASZTÁS
Érdemes az alábbi részekhez külön zenéket választani. Általában a szertartás 15-20 percig tart:
- bevonulás: 1 zeneszám
- szertartás: 3-4 zeneszám
- szülőköszöntő: 1 zeneszám
- záró rész és gratuláció fogadás (nyilván a vendégek létszámához igazítva): 3-4 zeneszám.
- MEGFELELŐ SZERTARTÁSELEM
Válasszatok olyan szertartáselemet, mely kivitelezhető a helyszínen. Például szabadtéri esküvői szertartáson sokszor a gyertyagyújtás gondot jelent a szél miatt, így azt nem javaslom számotokra.
- ELHELYEZKEDÉS
- A házassági dokumentum kivonatának aláírásához, üljetek le, hogy a megörökített fényképeken, ne csak a fejetek búbja látszódjon, hanem az arcotok, tekintetetek is.
- Érdemes nem teljesen háttal ülni a házasulandó párnak, hanem egy kicsit oldalt elhelyezkedni, hogy a vendégeitek titeket is lássanak a szertartás alatt.
- A MEGÖRÖKÍTÉS PILLANATAI
A házassági kivonat aláírást követően 2-3 másodpercre nézzetek fel a fotósra és a vendégeitekre.
- PEZSGŐZÉS
A pezsgőzést pontosítsátok le a helyszínnel, hogy hogyan szeretnétek és konkrétan mikor:
- házaspár-szertartásvezető
- házaspár-tanúk-szertartásvezető
- házaspár-tanúk-szülők-szertartásvezető
- GRATULÁCIÓ FOGADÁS
A násznép az esküvői szertartást követően rögtön oda megy gratulálni, ahol álltok, ezért ha fontos számotokra, hogy hol és miként fogadjátok a gratulációt, akkor a szertartást követően álljatok a választott helyszínre, melyet a fotósotokkal előre leegyeztettetek.
- EGYEZTETÉS, PONTOSÍTÁS
Szertartásvezetővel, helyszínel, hangosítás biztosítójával, esküvő szereplőivel mindent részletesen beszéljetek át.
- FŐPRÓBA
Tartsatok helyszíni főpróbát a szertartás szereplőivel, ezáltal ti is, és ők is pontosan tudni fogják, hogy hol helyezkednek majd el, és mikor mi lesz a feladatuk. Másrészt egy-két dologra a főpróba alatt derül fény, így időben tudtok a helyes megoldásról egyeztetni.
- RÖVID MENETREND, DISZPÓ
A szertartás ütemtervét, azaz diszpóját, amit a szertartásvezető összeállít, küldjétek el a hangosítást biztosító személynek és a helyszínnek.
- MINDEN KELLÉKET VIGYETEK MAGATOKKAL
Ne felejtsétek otthon a gyűrűket, a választott szertartáselem kellékeit, a szülőköszöntő ajándékait.
- INFORMÁCIÓ ÁTADÁS
Fontos, hogy minden szereplő tudja a feladatát és kellő képen informáljátok róla, hogy miben számítotok rá.
- B TERV
Az időjárás kiszámíthatatlan, ezért fontos B tervről gondoskodni, ahol az esküvői szertartást meg tudjátok tartani.
- ELLENŐRZÉS
Amennyiben nincs esküvőszervezőtök, ceremóniamesteretek, abban az esetben a helyszínen ellenőrizzetek le és próbáljatok ki mindent az esküvői szertartásotokhoz.
- hangosítás
- helyszín által vállalt kötelezettségek
- általatok biztosított eszközök, kellékek.
Minden esküvői szertartás más és más, hiszen különböző emberek vagyunk. Sokan nem mernek eltérni a már bevált tradicionális esküvői szertartástól. Több éves szertartásvezetői tapasztalatom alapján csak biztatni tudok mindenkit, hogy olyan esküvői szertartást válasszon, melyet mindig is szeretett volna. Kalandra fel, és merjétek elképzeléseiteket megvalósítani!